Łożyska służą do zmniejszania oporów najczęściej tocznych. Jest ich wiele rodzajów, każdy ma swoje wady i zalety.W rowerze możemy spotkać najpopularniejszy ich typ, a mianowicie łożyska kulkowe. Takie łożyska w rowerze są zbudowane z dwóch „korytek”, w których toczą się kulki. Opory toczne kulek w takich korytkach są nieporównywalnie mniejsze niż w wypadku bezpośredniego tarcia. W każdym kole znajdują się conajmniej dwa. Plus dwa w korbowodzie i kolejne dwa w tak zwanym supporcie. W większości rowerów znajduje się wolnobieg, gdzie możemy spotkać następne dwa łożyska. Każde z tych łożysk jest poddawane innym przeciążeniom i są przystosowane do warunków, w których mają funkcjonować. Np. łożysko supportu jest najbardziej masywne, posiada największe kulki, gdyż chwilami może przejmować całe obciążenie, jakiemu jest poddawany rower. Z kolei najmniejsze kulki występują w łożyskach wolnobiegu. Są małe, ale nie dlatego, że występują tam małe obciążenia (występują i duże), ale z powodu braku miejsca. Ich wytrzymałość została zwiększona przez dużą ilość kulek. Kulkowe łożyska w rowerze zwiększają trwałość sprzętu. Nie wszystkie łożyska w rowerze są kulkowe, wiele komponentów, w których nie występuje długotrwały ruch, posiada łożyska cierne.