Napęd rozrządu to układ jest bez wątpienia mechanizmem, który jest napędzany określonym wałem korbowym poszczególnego silnika, który najczęściej występuje poprzez pasek zębaty bądź łańcuch. Po opanowaniu pewnych technologii danych pasków zębatych przez określony czas oto wspomniane rozwiązanie dominowało ? jest tu mowa o rozwiązaniu najtańszym, a zarazem najbardziej cichym. Nie należy również zapominać, iż zerwanie paska rozrządu jest spowodowane natychmiastowym rozsynchronizowaniem ruchów poszczególnych tłoków oraz zaworów. Faktem jest, iż wałek rozrządu potrafi nawet dokonać obrót z dwa razy mniej od głównego wału korbowego. Podchodząc do zapisów historycznych można rzec, iż w dawniejszych silnikach stosowano rozrząd o nazwie dolnozaworowego, a co za tym szło zawory były umieszczone w bloku silnika, a nie tak jak w omawianych głowicy. Warto zapoznać się z omówioną tematyką. Zatem Po opanowaniu pewnych technologii danych pasków zębatych przez określony czas oto wspomniane rozwiązanie dominowało ? jest tu mowa o rozwiązaniu najtańszym, a zarazem najbardziej cichym.