Kierowcy zatrudnieni w firmach zajmujących się przewozami krajowymi i międzynarodowymi mają czas pracy unormowany ustawowo. Według przepisów dziennie mogą pracować przez 9 godzin, czas ten można wydłużyć do 10 godzin tylko dwa razy w tygodniu. Poza tym kierowca musi robić dzienne przerwy oraz raz w tygodniu powinien zrobić dłuższą przerwę trwającą 45 godzin, tzw. „weekend”. Rejestracji pracy kierowcy służą tachografy. Jeszcze do niedawna były to papierowe tarczki, których minusem było to, że można je było swobodnie podmieniać i ten fakt niejeden pracodawca i kierowca wykorzystywał. W rezultacie kierowcy jeździli przemęczeni, niejeden zasypiał za kierownicą, nie jeden był sprawcą wypadków. Aby ten proceder ukrócić wprowadzono tachografy cyfrowe. Do odczytywania takich tachografów i kart  kierowców służy tachodrive. Czytnik pobiera dane w ciągu minuty, bez konieczności wsiadania do kabiny. Jest to małe, poręczne urządzenie ze specjalnym modułem kontroli i raportów, które może być doskonałym narzędziem także organów kontroli.