W 2012, na salonie w Paryżu, Renault przedstawiło prototyp nowego Clio RS. Na salonie genewskim zobaczymy produkcyjną wersję auta. Niestety nie znajdziemy już benzynowej, wolnossącej jednostki o pojemności dwóch litrów. Następca to nowy, turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 200 KM przy 6 tys. obr./min. Jego moment to 240 Nm, moment dostępny już od 1 750 obr./min do 6 tys. obr./min. Zamiast ręcznej skrzyni wprowadzono zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach sterowana za pomocą łopatek przy kierownicy. Mamy do wyboru jeden z trzech trybów jazdy – “normal”, “sport” i “race”. Zmieniane są mapa wtrysku, szybkość reakcji skrzyni biegów, czułość układu kierowniczego i systemów zabezpieczających. W trybie “race” biegi zmieniane są w 150 milisekund. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s, a jego Vmax to 230 km/h. Auto ma trochę gadgetów. Zamontowano dotykowy monitor, którym można sterować systemem audio i nawigacją, jest też aplikacja pozwalającą na bieżąco śledzić wybrane parametry auta. Sprawdzić można ciśnienie doładowania, temperatura sprzęgieł i oleju w skrzyni biegów, czy przeciążenia na zakrętach. Dane, za pośrednictwem złącza USB, można zgrać na pendrive. Można również imitować dźwięk óżnych samochodów( Alpine A110, R8 Gordini,Nissan GT-R). Kierowca może również zmieniać głośność dźwięku. RS seryjnie ma 17-calowe felgach ze stopów lekkich, ale Na liście opcji razem z usportowionym zawieszeniem “Cup” i lakierowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi można też kupić matowe felgi w rozmiarze 18-cali. Nowe Renault Clio RS pojawi się w ofercie już w połowie przyszłego miesiąca. Początkowo w sprzedaży będzie tylko we Francji.