Skrzynie biegów w zestawieniu z odpowiednimi olejami. Skrzynie biegów Synchronizowane wymagają w większości przypadków olejów o klasie API GL-4, jak i również SAE od 80W. Dość częstym przypadkiem jest używania oleju ATF , bądź olej silnikowy SAE 0W-40 bądź 5W-50, 10W-40 czy 20W-50. W niektórych przypadkach można również używać mieszanin olejów silnikowych czy przekładniowych. W przypadku skrzyni rozdzielczych większość producentów przewiduje identyczny olej jaki znajduje się w skrzyni biegów (jednak należy pamiętać, iż są od tego wyjątki). Faktem jest, iż decyzja o zastosowaniu oleju powinna być jednocześnie uzależniona od sposobu wykorzystania konkretnego pojazdu, jak i również pory roku, bądź częstości wymian oleju. Jest tu również mowa o kompatybilności oleju w różnych podzespołach, czyli mostach, czy skrzyniach rozdzielczych. Ciekawostką dość istotną jest, iż dla odmiany użytkując określone auto w zimie (jest tu głównie odwołanie do dróg oraz niektórych dystansach) użycie syntetyka jest bez wątpienia uzasadnione pod względem ekonomicznym.